قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه یک رستوران و کافیشاپ را نورپردازی کنید و سپس اشتباهاتی را که باید در طراحی نورپردازی باید از آنها اجتناب کنید، تجزیه و تحلیل کنید، خوب است که یک فرضیه ایجاد کنید.
در واقع، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: پروژه طراحی نورپردازی را برای چه نوع فضایی انجام می دهید؟
به عنوان مثال، یک رستوران و کافیشاپ لوکس باید تصویر متفاوتی از برند و محصولات در مقایسه با یک رستوران و کافیشاپ “غیررسمی” ارائه دهد. بازار هدف در این رستوران و کافیشاپ ها کاملاً متفاوت است، همانطور که انتظارات مشتریان هنگام ورود به رستوران و کافیشاپ متفاوت است.
بنابراین، برای مثال، لامپ های معلق مهمی که نور تصفیه شده ایجاد می کنند، اصولاً در حالت اول مناسب تر از حالت دوم خواهند بود. از طرف دیگر، یک رستوران و کافیشاپ غیررسمی به روحیه «آسان تر» و فضایی پرانرژی نیاز دارد
به طور مشابه، یک جواهرفروشی به نور متفاوتی نسبت به یک رستوران و کافیشاپ لباس نیاز دارد.
بنابراین، اولین قدم برای طراحی نورپردازی یک رستوران و کافیشاپ این است که بفهمیم رستوران و کافیشاپ در کدام بخش بازار قرار دارد، چه چیزی ارائه میدهد و چه کسی را هدف قرار میدهد