زیبا ترین مبلمان ها
ایران مهد آفرینش های هنری زیبا و بکر بود. زیبایی خاص مبلمان پارسی
موقعیت مهم این شرکت در مسیرهای تجارت باستان امکان ورود نفوذهای خارجی را فراهم می کند
بلکه اقلام فارسی را نیز برای لذت بردن از دیگر مناطق جهان امکان پذیر می کند.
حتی امروز ، ما اغلب ایران را به عنوان عجیب و غریب ، اسرارآمیز و فریبنده می دانیم.
ایران منطقه ای تاریخی است که ایران مدرن و بخش هایی از کشورهای همسایه را در بر می گیرد.
در دوران باستان ، امپراتوری قدرتمند پارس از مرزهای هند تا سواحل مدیترانه گسترش یافت.
در طول قرن هفتم قبل از میلاد ، ایران جزو اولین مناطقی بود که به اسلام روی آورد.
از آن زمان تاکنون دین تأثیر شدیدی بر هنر و طراحی داشته است.
تأثیرات هند و چینی نیز در طول قرن ها به ویژه در طول حمله مغول در قرن سیزدهم به تصویب رسید.
قرنها پارس به عنوان یک کشور مستقل شکوفا شد و در اوایل قرن بیستم ایران تأسیس شد.
در تاریخ و طراحی هنر ، مبلمان فارسی معمولاً شامل قطعات مختلفی است
که از قرون وسطي در این منطقه ایجاد شده است.
این اشیاء با خصوصیات مشابه توسعه یافته و بنابراین اغلب با هم مورد بررسی قرار می گیرند.
مبلمان مدرن ایران هنوز هم بسیاری از عناصر سنتی را در خود جای داده است.
با این حال ، صنایع دستی سنتی به تدریج با کالاهای تولید انبوه خارجی جایگزین شده است.
سبک مبلمان فارسی
مبلمان پارسی به دلیل تزئینات غنی خود از زیبایی خاصی برخوردار بود ،
گرچه اتاق ها معمولاً مبلمان کمی داشتند
. معمولاً داشتن مبل های کم یا حتی کوسن های مستقیم روی زمین برای نشستن معمول بود
. بنابراین ، جداول اغلب کم هم بودند. مبلمان گران قیمت بود
، بنابراین صندلی ها بیشتر برای خانواده های ثروتمند و حق امتیاز اختصاص داشت
و معمولاً برای دریافت بازدید کننده های مهم از آنها استفاده می شد.
صندلی آبنوس با تزئینات عاج ، اوایل قرن نوزدهم صندلی آبنوس با تزئینات عاج
مبلمان و طراحی داخلی ارتباط تنگاتنگی داشتند و برخی از عناصر معماری عملکردهای خاصی داشتند که ما معمولاً با قطعات مبلمان در ارتباط هستیم.
به عنوان مثال ، در قسمت ناهار خوری ، کف قسمت مرکزی بعضی اوقات پایین تر بوده و باعث می شود
کوسن ها در سطح بالاتری قرار داشته و راحتی بیشتری پیدا کنند. مشبک های پنجره استفاده مشابهی با سایه های مدرن پنجره داشتند. نقوش تزئینی
دکوراسیون به شدت تحت تأثیر اسلام بود و بیشتر قطعات دارای نقوش غیر تصویری بودند
که در هنرهای اسلامی رایج است. اینها شامل الگوهای هندسی پیچیده ، گلها و برگهای تلطیف شده معروف، و متنهای خوشنویسی تلطیف شده
– معمولاً با قطعاتی از قرآن است.
بر خلاف فرهنگهای اسلامی دیگر ، ایران نسبت به بازنمایی های مجسمه ای بازتر بود.
در هنرها و مبلمان فارسی ، بعضی اوقات قطعاتی را می بینیم که با اشکال حیوانات و حتی انسانی تزئین شده است ،
که معمولاً نمایانگر وقایع تاریخی است. اما در هنر دینی بازنمودهای انسانی کاملاً غایب است.
با وجود تزئینات دقیق ، مبلمان فارسی متعادل ، با نسبت های دقیق و متقارن مورد مطالعه قرار گرفت