افزایش فروش غذا در رستورانها:
در یک هتل می توان از پنچره های بزرگ به عنوان هسته
مرکزی فضا استفاده کرد.افزایش فروش غذا در رستورانها
می توان این پنچره را با زیباترین پرده ها آراست و مبلمان زیبایی گرداگرد آن چید.
جلوی پنچره ها می توان از گلدان ها و وسایل زینتی شیشه ای استفاده کرد
تا نور خورشید از پشت پنچره روی آن ها منعکس شود و جلوه و درخشندگی بیش تری به محیط بدهد.
دکوراسیون و دیوارها در هتل
دکوراسیون یک فضا حاصل در کنار هم قرار گرفتن عناصر متعددی است.
هنگامی که در میان آن ها رابطه ای قابل قبول و مطلوب وجود داشته باشد،
منجر به فضایی دلپذیر، زیبا، و در نهایت راحت و کارا می شود.
به طور کلی می توان گفت در یک فضا عناصر به سه دسته عمده تقسیم می شوند:
1-عناصری که بیش ترین هدف به کارگیری آن ها در محیط، کاربردی است.
در نتیجه نتق کلیدی و خاصی را در طراحی داخلی فضا ایفا نمی کنند. به عنوان مثال هنگامی که قصد دارید
برای خانه تان تلویزیون، جاروبرقی، یخچال و لوازمی از این قبیل را تهیه کنید،
هیچ گاه با هدف دکوراسیونی اقدام به خرید آن ها نمی کنید؛
بلکه ابتدا کاربرد و امکانات هر یک را بررسی کرده و سپس ظاهر وسیله را با توجه به شرایط قرارگیری در محیط و دکوراسیون آن در نظر می گیرید
. البته امروز توولیدکنندگانی و طراحان صنعتی علاوه برکارآیی وسیله
به شکل، فرم، رنگ و به طور کلی جنبه های ظاهری آن نیز دقت بسیاری دارند و
محصولاتی متنوع به لحاظ کاربردی و ظاهر تولید می کنند.
اغلب لوازم دکوراسیونی مورد استفاده در هتل ها در این دسته جای می گیرند.
از آن جمله به مبلمان، پرده، فرش، بوفه و غیره می توان اشاره کرد.
یعنی به همان میزان که نحوه کاربرد آن ها مورد توجه است،
شکل و فرم ظاهری، رنگ، طرح و دیگر عناصر بصری آن ها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
3-عناصری که بیش تر نقش دکوراسیونی و تزئینی را در فضا برعهده دارند.
در بررسی انگیزه انتخاب هر یک از این عناصر برایهتل، درخواهیم یافت که اگرچه ممکن است نبود
برخی از آن ها خللی در فضا ایجاد نکند ولی وجود آن ها به طراحی داخلی فضا بسیار کمک می کند
و در واقع آن ها مکمل دکوراسیون دیگر لوازم محیط محسوب می شوند.
،ظروف تزینی ،شمعدان ،تزئینات مختلف در قالب گل ها ی خشک ،مصنوعی، چینی، مجسمه ها وغیره از این جمله اند که البته تابلوها نیز در این دسته جای می گیرند.
از آن جا که دیوارها گسترده ترین سطوح اصلی اتاق های هتل ها هستند هنگامی که فردی وارد این فضا می شود،
عمده ترین سطوحی که در مقابل دیدگان او قرار می گیرند، دیوارهای محیط هستند.
در نتیجه میزان تاثیرگذاری شان بر محیط نیز نسبت به سطوح دیگر شامل کف ها و سقف ها مراتب بیش تر است.
لذا علاوه بر مسائل کاربردی و وظیفه آن ها در تفکیک فضا و ایجاد استقلال،
به نکات دکوراسیونی و نقش آن ها در این زمینه نیز باید توجه کرد.
وقتی وارد فضایی می شوید که با زیباترین و مناسب ترین لوازم دکوراسیونی مبله شده،
ولی سطوح دیوارها خالی است و کوچک ترین تدبیری برای انتخاب دیوار کوب (به صورت عام کلمه) اندیشیده نشده است،
خلائی در آن محیط احساس می شود که تابلوها، یکی از عمده ترین راهکار های رفع این خلا هستند.
افزایش فروش غذا در رستورانها
اگر چه اغلب با هدف تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند ولی سپس ظاهر این هدف مسئولیت های کاربردی نیز در فضا برعهده دارند.
آن جایگاه ویژه ای در تغییر حال و هوای محیط دارند و در نتیجه بر روح و روان افراد ساکن در آن مکان نیز تاثیر می گذارند.
موضوع اثر هنری، رنگ های به کار رفته در آن و حتی قاب انتخابی برای تابلو از جمله عوامل بسیار موثر بر محیط هستند؛
یعنی با نصب چند تابلو بر روی دیوار، با وجود تمام وقتی که صرف تهیه و چیدمان لوازم دکوراسیونی آن شده است
، می توان هماهنگی و احساس حاکم در محیط را برهم ریخت و یا برعکس،
دستیابی به هدف مورد نظر در آن فضا تسهیل بخشید.
صرف نظر از همه این ها گاهی نقش های کاربدی عظیم تری نیز به تابلو محول می شود که از جمله می توان
تغییر ابعاد ظاهری فضا را نام برد به عنوان مثال یکی از راهکار های افزایش ارتفاع دیوارها به لحاظ ظاهری،
که این کار طریق نصب یک و یا چند تابلو عمودی بلند عمودی در فواصلی نزدیک
و در کنار هم و یا چندین تابلوی در امتداد هم و در راستای یک خط عمودی فرضی از سقف به کف میسر می شود.
به همین ترتیب با نصب تابلویی طویل و افقی و یا چندین تابلوی یک اندازه در کنار هم می توان،
طول دیوار را به لحاظ بصری افزایش داد.
افزایش فروش غذا در رستورانها